V zajetí bank

13.03.2006 – 9:07 pm

Jak mnozí z vás vědí, jedu na pár měsíců do Německa. Devizový účet u KB a protože jejich služby nepovažuju za nejdokonalejší, chtěl jsem se poohlédnout u konkurence. Jak jsem dopad?

U KB mám devizový účet a embosovanou mezinárodní platební kartu. Na tomhle produktu mi vadí jenom dvě veci: 30,-/měsíc za vedení účtu a absence internetového bankovnictví.

Protože jsem se službami mé domovské ČS docela spokojený a servis24.cz používám pár let k naprosté spokojenosti, řekl jsem si, že svoje účty sloučím pod jednu stáj. Když jsem zjistil, že si ČS za služby účtuje dokonce jenom 20,-/měsíc, mé nadšení neznalo mezí. Troufám si říct, že jsem u ČS dobře zaveden — do kontokorentu jsem se snad ještě nedostal a i když tam peněz není zrovna hodně, nějaké tam vždycky jsou. Vystavení mezinárodní platební karty jiste nebude problém.

Jednu pobočku ČS máme hned na cestě od kolejí. Tam mi sdělili, že jsem na zakládání devizových účtů příliš malá pobočka. Co dělat? V centru mi jistě pomohou. Za tu trochu námahy to stojí.

V centru jsem navštívil první pobočku ČS a hned zapadnul k paní u přepážky. Dohodli jsme se poměrně rychle:

,,Dobrý den, s čím Vám mohu pomoci?“

,,Dobrý den, rád bych devizový účet.“

,,Termínovaný nebo běžný?“

,,Běžný, prosím.“

,,V jaké měně?“

,,V eurech.“

,,Účtujeme si poplatky za vedení účtu ve výši 20,- za měsíc.“

,,To je v pořádku, vím o tom.“

Paní začala vyndavat papíry, ale já si vzpoměl na jednu drobnost.

,,Jaké k tomu vydáváte karty?“

,,Prosím?“

,,No, platební karty. Bude embosovaná karta problém?“

,,No, my k devizovým účtům mezinárodní platební karty nevydáváme…“

=-O

,,Do budoucna o tom uvažujeme…“

,,Mezinárodní skupina Erste? Nevydáváte mezinárodní platevní karty k devizovým účtům?“

:-/

,,Děkuji Vám a přeji hezký den.“

Co já budu dělat? I zvedl jsem telefon a zavolal na 800 152 152 — klientská linka pro internetové bankovnictví KB. Trochu je poškádlím a uvidíme… Malá nápověda: pokud zmáčknete číslo 2 (řešení nestandradních situací) a v okamžiku, kdy to bude chtít vaše klientské číslo, prostě počkejte, až se požadavek na klientské číslo 3× zopakuje. Potom už budete přepojeni na operátora.

Odpověď na otázku ,,Co mojebanka a alternativní prohlížeče?“ jsem samozřejmě znal. Ale třeba se dozvím něco zcela nového, povzbuzujícího?

A taky že jo. Dobrá zpráva je, že ,,…naši technici již vyvíjí novou aplikaci, která bude alternativní prohlížeče podporovat…“. Třikrát hurá! Nezbývá, než se pomodlit, aby to bylo co nejdříve.

Jsem konzervativec a tak holt ještě počkám. Snad se to do pár měsíců pohne. Dneska tedy KB získala jedno malé bezvýznamné plus a ČS jedno velké významné mínus. K čemu je mi devizový účet, když je mi k ničemu?

Máte-li někdo eura u nějakého ústavu a funguje vám to do té míry skvěle, že mi to určitě, ale určitě doporučujete, sem s tím! Já holt budu čekat, až se buď v ČS nebo u KB rozhoupou. Do té doby to budu muset nějak vydržet.

Share Button

Post a Comment