Neiteraktivní editace vektorů pomocí v.edit

Edituje vektorovou mapu; umožňuje přidávání, mazání a změnu vybraných objektů ve vektorové mapě.

Dostupné nástroje:

create
Vytvoří novou (prázdnou) vektorovou vrstvu
add
Přidá nový vektorový prvek do existující vektorové vrstvy
delete
Smaže vybrané prvky z vektorové vrstvy
copy
Zkopíruje vybrané prvky
move
Přesune prvek ve vektorové vrstvě
flip
Otočí směr vybrané linie
catadd
Nastaví nové kategorie pro vybrané prvky a vrstvu vektorové mapy
catdel
Smaže kategorie pro vybrané prvky vrstvy vektorové mapy
merge
Spojí vybrané linie
break
Rozdělí linii na dvě samostatné linie
snap
Spojí vybrané prvky podle daného rozmezí vzdálenosti
connect
Spojí dvě linie
chtype
Změnit typ prvku (bod <->centroid, linie <->hranice)
vertexadd
Přidá lomový bod do vybrané linie
vertexdel
Smaže vybrané lomové body linií
vertexmove
Přesune vybraný lomový bod linie
zbulk
Popisování všech prvků souřadnicí z ( automatické přidělení souřadnice z linii)
select
Vybere linie a vytiskne jejich ID

Příklady použití

  1. Vytvoření nové prázdné mapy:

    GRASS> v.edit -n vectmap
  2. Vytvoření nové mapy ze vstupního textového souboru:

    GRASS> v.out.ascii in=roads format=standard out=roads.txt;
    GRASS> v.edit tool=create map=vectmap input=roads.txt
../_images/v_edit_myroads.png
  1. Smazání linií s číslem kategorie 1 a 2:

    GRASS> v.edit tool=delete map=vectmap cats=1,2
../_images/v_edit_myroads2.png
  1. Posun prvků

    GRASS> v.edit tool=move map=archsites coord=602580,4918480 th=1e-2 move=1000,1000

Další příklady viz Manuálová stránka

Poznámka

Stejnou knihovnu používá i nástroj wxdigit nového GUI.