Interaktivní editace vektorů pomocí v.digit

K dizitalizaci map slouží modul v.digit [1] . Vytvořte mapu mapa, kterou budeme později potřebovat pro operace overlay.

  1. Spustit modul z příkazové řádky: založit nový vektorový soubor mapa. Příkaz pro pozadí d.rast soils:

    GRASS> v.digit -n mapa bgcmd="d.rast soils"
  2. Spuštění z grafického rozhraní Vektorová mapa -> Tvorba mapových vrstev -> Digitalizace
    ../_images/vdigit-00.png
  3. Modul v.digit
    ../_images/vdigit-01.png
  4. Odzoomovat

  5. Vytvořit databázovou tabulku

    ../_images/vdigit-02.png
  6. Nastavit typ přiřazování kategorií vektorovým objektům

    ../_images/vdigit-04.png
  7. Zdigitalizovat hranici

    ../_images/vdigit-05.png
  8. Nastavit typ přiřazování kategorií vektorovým objektům

    ../_images/vdigit-04.png
  9. Zdigitalizovat centroid

    ../_images/vdigit-03.png
  10. Ukončit

  11. Tvorba topologie:

    Vytvářím topologii ...
    3 primitiv zaregistrováno
    Building areas:  100\%
    1 ploch vytvořeno
    1 ostrovů vytvořeno
    Přidávání ostrovů:  100 %
    Připojování centroidů:  100 %
    Topologie byla vytvořena.
    Počet uzlů          :   3
    Počet primitiv      :   3
    Počet bodů          :   0
    Počet linií         :   0
    Počet hranic        :   2
    Počet centroidů     :   1
    Počet ploch         :   1
    Počet ostrovů       :   1
    Region nastaven na původní hodnoty
  12. Zobrazení:

    GRASS> d.vect type=boundary map=mapa
[1]Na MS Windows funguje od verze 6.3

Přechozí téma

Editace vektorů

Další téma

Neiteraktivní editace vektorů pomocí v.edit

Tato stránka

Rychlé vyhledávání