====================================================== Neiteraktivní editace vektorů pomocí :command:`v.edit` ====================================================== Edituje vektorovou mapu; umožňuje přidávání, mazání a změnu vybraných objektů ve vektorové mapě. **Dostupné nástroje**: create Vytvoří novou (prázdnou) vektorovou vrstvu add Přidá nový vektorový prvek do existující vektorové vrstvy delete Smaže vybrané prvky z vektorové vrstvy copy Zkopíruje vybrané prvky move Přesune prvek ve vektorové vrstvě flip Otočí směr vybrané linie catadd Nastaví nové kategorie pro vybrané prvky a vrstvu vektorové mapy catdel Smaže kategorie pro vybrané prvky vrstvy vektorové mapy merge Spojí vybrané linie break Rozdělí linii na dvě samostatné linie snap Spojí vybrané prvky podle daného rozmezí vzdálenosti connect Spojí dvě linie chtype Změnit typ prvku (bod <->centroid, linie <->hranice) vertexadd Přidá lomový bod do vybrané linie vertexdel Smaže vybrané lomové body linií vertexmove Přesune vybraný lomový bod linie zbulk Popisování všech prvků souřadnicí z ( automatické přidělení souřadnice z linii) select Vybere linie a vytiskne jejich ID ---------------- Příklady použití ---------------- #. Vytvoření nové prázdné mapy:: GRASS> v.edit -n vectmap #. Vytvoření nové mapy ze vstupního textového souboru:: GRASS> v.out.ascii in=roads format=standard out=roads.txt; GRASS> v.edit tool=create map=vectmap input=roads.txt .. image:: ../../images/v_edit_myroads.png #. Smazání linií s číslem kategorie 1 a 2:: GRASS> v.edit tool=delete map=vectmap cats=1,2 .. image:: ../../images/v_edit_myroads2.png #. Posun prvků :: GRASS> v.edit tool=move map=archsites coord=602580,4918480 th=1e-2 move=1000,1000 Další příklady viz `Manuálová stránka `_ .. note:: Stejnou knihovnu používá i nástroj `wxdigit` nového GUI.